🇳🇴 Norsk nettbutikk med rask levering! Alle Kjøkkenhjelpere er tilgjengelig på lager og sendes omgående 🚛💨

Personvern

Personvernserklæring

All informasjon vi lagrer om deg som kunde er konfidensiell informasjon som lagres for bruk til å gi deg den mest optimale brukeropplevelsen av vår nettside, samt levering og fakturering av produkter som du som kunde kjøper hos oss. 

Vi vil aldri selge våre kundelister eller misbruke informasjonen om deg som lagres hos oss.

Vår datapolicy innebærer at vi bare bruker de opplysninger som er nødvendige for å kunne behandle din bestilling og opprettholde kommunikasjonen med deg.

Personopplysninger vi samler inn om deg som kunde er følgende:

  • Navn

  • Adresse (leverings- og fakturaadresse)

  • E-postadresse

  • Telefonnummer

  • Kundenummer

  • Kjøpshistorikk

  • Cookies

  • Personopplysninger du selv angir ved kontakt med vår kundeservice eller via Logg inn.

For å kunne behandle din bestilling fullstendig videreformidler vi dine opplysninger til våre samarbeidspartnee, f.eks. TNT, Stripe og Vipps. Vi samler også inn dine adresseopplysninger fra tredjeparts tjenester for adresseoppdateringer.

Dersom du ønsker tilgang til opplysningene vi har lagret om deg eller du vil at vi skal slette opplysninger om deg, har du rett til det. Kontakt oss på anna.s.avdeeva@gmail.com.

Lagring av personopplysninger ved varekjøp

Når du som kunde velger å kjøpe noe på vår nettside er det nødvendig at du oppgir personopplysninger om deg selv så vi får fakturert og levert produktene. Når du registrerer deg på vår nettside, lagrer vi dine personopplysninger, samt din e-postadresse. Når du registrerer deg blir du automatisk påmeldt vårt nyhetsbrev, dette kan du som kunde velge å melde deg av, dersom du ikke er interessert i å motta disse. Vi vil dermed ikke kontakte deg via e-post, med mindre du handler hos oss, melder deg på vårt nyhetsbrev eller registrerer deg som bruker på vår nettside.

Lagring av informasjon når du besøker vår nettside (cookies)

Ved bruk av vår nettside samtykker du at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin. Dette kan du selv endre på i innstillingene i din nettleser.

Facebook Pixel

Facebook Pixel benyttes til annonsering gjennom Facebooks plattform. Informasjonskapsler (cookies) brukes for å målrette annonseringen basert på dine besøk på vår nettside. 

Google Analytics

Vi benytter Google Analytics for analyse av trafikk på vår nettside. Det vil si at vi benytter informasjonskapsler (cookies) for å lagre IP-adressen din og besøksmønstre.

Vår organisasjonsnummer: 92067367.

Nettbutikk: www.kjokkenhjelper.no

Salgsbetingelser

- Partene: Selger er Kjøkkenhjelper.no, Vipeveien 23B, 1384 Asker, kundeservice@kjokkenhjelper.no, org.n. 92067367 og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

- Betalingen: Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

- Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering: Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag: Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving: Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

- Konfliktløsning:

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på telefon 23  400  600. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.